Dijital Pazarlama
Yaygın algı, markaların memleri öldürmesidir.
Bazıları daha da ileri giderek, kültüre dayalı reklamları kaçak pazarlama olarak tanımlıyor. Markalar ve kültür kullanımları arasındaki ilişkiye bakıyoruz. Herhangi bir temel kural var mı? Plan var mı? Strateji var mı?
Markalar, değerlerini, ürünlerini ve reklamlarını insanlarla paylaşmak için sosyal medyayı kullanır. İnsanlar birbirleriyle kültürü tartışmak, fikir ve yorum paylaşmak için sosyal medyayı ve dijital platformları kullanıyor.
Ancak gerginlik var. İnsanlar iki dünyanın çarpışmasından hoşlanmazlar. Markaların kültürü kullanmasından veya kültürün markaları içermesinden hoşlanmıyorlar. Ya da kötü yapıldığında hoşlarına gitmez mi demeliyiz.
Kültüre girmek (ve bunu iyi yapmak) isteyen bir markaysanız, başarıya yönelik bir kontrol listesini ortaya çıkarın!
Cümle başında kullanılan memleri öldürmek "mem" ne demek?
Mem ya da Même, Richard Dawkins'in ortaya attığı kültürel iletim birimidir.
Dawkins'e göre nesiller değiştikçe, kültürel ve sosyal içerik bir sonraki nesle memler tarafından aktarılmaktadır. Bu tıpkı biyolojik içeriğin DNA tarafından aktarılması gibidir. Fakat memler, DNA gibi mikroskop altında görülebilen somut bilgi kodları değil, daha çok soyuttur. Bu bakımdan sosyolojik gen denebilir.
Almak istediğiniz hizmetin detaylarını öğrenin.
Bizimle çalışmasanız dahi dijital başarınız için okumaya devam edin!
Dijital Pazarlama Nedir?
Genel olarak dijital pazarlama, farklı çevrimiçi pazarlama türleri için bir şemsiye terimdir ; sosyal medya yönetimi ve sosyal medya pazarlaması bunlardan sadece bir tanesidir. Fark, kullanılan kanalın türünde yatmaktadır.
Dijital pazarlama, bir markayı veya ürünlerini tanıtmak için dijital cihazların kullanılmasıdır.
TV, podcast'ler, reklam panoları, ticari reklamlar, yazılı mesajlaşma ve daha pek çok şey gibi hem çevrimiçi hem de çevrimdışı kanalları içerir.
Çevrimiçi pazarlama, dijital pazarlamanın büyük bir parçasıdır. Arama Motoru Pazarlaması (SEM), içerik pazarlaması ve e-posta pazarlaması hakkında düşündüğünüzde , bunların tümü bir bütün olarak dijital pazarlamanın bir parçasıdır.
Dijital pazarlama bir süredir geleneksel pazarlamanın yerini alıyor.
Dergi reklamları, doğrudan posta ve basılı reklam panoları yerini tıklama başına ödeme reklamlarına (PPC), pazarlama e-postalarına ve elektronik reklam panolarına bırakıyor .
Pazarlama her zaman markaları ve ürünleri en çok gözün önüne koymakla ilgili olmuştur.
Dijital pazarlama, bunu bugün sahip olduğumuz milyarlarca milyarlarca elektronik cihaz aracılığıyla çok etkili bir şekilde yapıyor.
Çevrimdışı Dijital Pazarlama
Çevrimdışı dijital pazarlama genellikle geleneksel veya etkisiz olduğu gerekçesiyle reddedilir.
Bununla birlikte, Coca-Cola ve McDonalds gibi günümüzün en büyük markalarından bazıları, her yıl billboard ve prime-time TV reklamlarına hala milyonlar harcıyor ve bunun iyi bir nedeni var.
Çevrimdışı dijital pazarlama kanalları, doğru kullanıldığında oldukça etkili olabilir.
Örnekler şunları içerir:
Çevrimiçi radyo reklamları ve radyo programı tanıtımları (radyo)
Yoğun trafik alanlarında LED reklam panoları (gelişmiş çevrimdışı reklamcılık)
Kablo TV reklamları ve Netflix (TV) gibi akış hizmetleri
Soğuk arama, mesajlaşma ve uygulama içi reklamlar yoluyla telefonla pazarlama (Telefonla pazarlama)
Bu taktikler genellikle oldukça etkilidir, ancak pahalı olabilirler. Bu nedenle birçok girişim ve küçük işletme bunun yerine çevrimiçi pazarlamayı tercih ediyor.
Merak etmeyin az kaldı.
Çevrimiçi Dijital Pazarlama
Çevrimiçi pazarlama, internetten çıkan her türlü dijital pazarlamanın etrafında döner.
Çevrimiçi pazarlamanın birçok kategorisi vardır, ancak yalnızca en önemli 6 tanesini ele alacağız.
Arama Motoru Pazarlaması
Web sitelerinin ve markaların çevrimiçi görünürlüğünü artırmak için ücretli stratejilerin kullanılması.Arama MotoruOptimizasyonu (SEO), SEM'de kullanılan bir araçtır.
İçerik Pazarlaması
Bir markayı veya ürünü dolaylı olarak tanıtmak için bloglar ve videolar gibi çevrimiçi içeriğin kullanılması. Gelen pazarlamanın büyük bir parçasıdır .
Tıklama Başına Ödeme Reklamcılığı (PPC)
Google gibi platformlarda reklam vermeyi ve birisi reklamı her tıkladığında veya bir izlenim bıraktığında (ör. bir kılavuz indirdiğinde, bir ürün satın aldığında veya bir demo için kaydolduğunda) ödeme yapmayı içerir.
E-posta Pazarlama
Potansiyel müşterilere promosyon e-postaları gönderme sanatı; Giden Pazarlamanın büyük bir parçasıdır.
Affiliate Marketing
Bu, markaların ürünlerini sattıklarında üçüncü taraflara komisyon ödediği zamandır. Etkileyenler, blog yazarları ve satıcılar, bağlı kuruluş pazarlamasının büyük parçalarıdır.
Sosyal Medya Pazarlaması
Sosyal Medya Yönetimi - Sosyal Medya Pazarlaması bu başlıklardan her hangi birisine tıklayarak hizmetlerimiz kısmındaki sosyal medya yönetimi sayfasındaki detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
Dijital Pazarlamanın Temel Faydaları
Bir bütün olarak, dijital pazarlama, diğer herhangi bir biçimde olduğundan daha fazla insanın dikkatini çekiyor.
Geniş Erişim
Dijital pazarlama, küresel bir erişim potansiyeline sahiptir. Pazarlamacılar olarak, ulaşmak istediğimiz kitlenin büyüklüğünü kontrol etmek için yerel radyo istasyonlarından Google Ads'e kadar her şeyi kullanabiliriz.
Maliyet etkinliği
İyi yürütülen bir dijital pazarlama stratejisi, geleneksel pazarlama yöntemlerinden önemli ölçüde daha az maliyetli olacaktır. Bunu çok daha geniş bir kitleye erişim sağlarken yapar.
Erişilebilirlik ve Çok Yönlülük
Daha fazla marka, diğer geleneksel kanallardan daha fazla pazarlama için dijital platformları kullanabilir.
Bugün, Amazon ve Shopify gibi platformlar üzerine kurulu tonlarca küçük işletme, çevrimiçi kanalları kullanarak niş ürün ve hizmetlerinin reklamını etkin ve verimli bir şekilde yapabilir.
Ölçülebilir Dönüşümler
Dijital pazarlama oldukça ölçülebilirdir.
Markalar, çeşitli pazarlama kampanyalarını ve e-posta açma oranları, ana sayfa ziyaretleri ve doğrudan satın almalar gibi ölçümleri izleyerek kazanılan yeni müşteri sayılarını genellikle doğru bir şekilde tahmin edebilir.
Hedefleme ve Kişiselleştirme
Modern teknoloji, pazarlama kampanyalarını hedef kitleye göre kişiselleştirmeyi çok kolaylaştırıyor.
Müşteri verilerini kullanarak , müşteri profillerine göre oldukça spesifik pazarlama içerikleri oluşturmak mümkündür.
Başarılarınıza giden yolu kısaltmak için uzmanlarımızdan ZAMAN SATIN ALIN
Etiketler :
dijital pazarlama, dijital pazarlama ajansı, dijital pazarlama nedir, dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlama arasındaki farklar nelerdir, bursa dijital pazarlama ajansı, dijital pazarlama ajansı bursa, bursadaki pazarlama ajansları