Sosyal Medya Yönetimi
Her gün bir şey yaptığınızda, ikinci doğanız olur. Bizim için sosyal olan budur. Kaosu anlamlandırabilmeniz için onu basit terimlerle parçalara ayırıyoruz. Doymuş bir sosyal medya pazarında zorlu bir dünya var; dikkat çekmiyorsanız, insanlar geçip gidiyor.
Dürüst olun, kendinizi hiç içeriğe dikkat etmeden sosyal medya akışınızda gezinirken yakaladınız mı?
Yalnız değilsin, hepimizin başına geliyor. Biz buna bilinçsiz kaydırma diyoruz. Baş parmaklarınız ve gözleriniz meşgul ama beyniniz değil. Işıklar açık ama evde kimse yok.
Bir ilgisizlik içindesin.
Ancak sosyal hikaye anlatımının tümünün kıyamet ve kasvetli olması gerekmez.
Doymuş bir sosyal medya pazarında değerli sosyal öncelikli içerik oluşturmaya yönelik adımını hemen at!
Almak istediğiniz hizmetin detaylarını öğrenin.
Bizimle çalışmasanız dahi dijital başarınız için okumaya devam edin!
Sosyal Medya Yönetimi ve Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?
Çevrimiçi dijital pazarlamanın bir parçası olarak sosyal medya yönetimi ve sosyal medya pazarlaması, potansiyel müşterilere ulaşmak için sosyal kanalların ve forumların kullanımına dayanır.
Kullanılan en büyük sosyal medya platformlarından bazıları Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, TikTok ve Pinterest'tir.
Kısaca SMM olarak bilinen sosyal medya yönetimi ve sosyal medya pazarlaması, tamamen yeni müşteriler çekmek için son derece ilgi çekici, genellikle kısa biçimli içerik yayınlamakla ilgilidir .
Ancak, SMM yalnızca satışla ilgili değildir. Markalar ayrıca müşteri duyarlılığını izlemek, marka bilinirliğini analiz etmek ve pazar trendlerini takip etmek için çevrimiçi toplulukları kullanır.
Bu taktikler topluca sosyal medya yönetimi olarak bilinir hale geldi.
Sosyal Medya Yönetimi ve Sosyal Medya Pazarlamasının Amacı Nedir?
Sosyal medya pazarlaması geniş ve karmaşık bir alandır.
Ayrıca platformlar değiştikçe ve markalar müşterilerine pazarlamanın yeni yollarını keşfettikçe sürekli olarak gelişmektedir. Bununla birlikte, markaların SMM yoluyla ulaşmaktan hoşlandıkları bazı temel hedefler vardır:
Reklam
Sosyal medyanın temel kullanımlarından biri, ücretli reklamlar yoluyla ürün ve hizmetleri öne çıkarmaktır; sosyal medya şirketleri paralarını böyle kazanıyor.
İçerik tanıtımı
SMM genellikle site ve blog içeriğini iletmek için kullanılır. Bu, site ziyaretlerini artırır ve marka otoritesi ile görünürlüğü oluşturmanın harika bir yolu olan sadık bir marka takibi oluşturur.
Takip rekabeti
Sosyal medya platformları bilgi altın madenleridir. Rakiplerin pazarlama stratejileri, hedeflenen pazarlar ve hatta anahtar kelime araştırması hakkında içgörü bulmak için mükemmeldirler.
Marka imajı oluşturun
Sosyal medya kanalları, müşterilerin markayla daha kişisel bir düzeyde etkileşim kurmasına olanak tanır. Bu, örneğin arkadaş canlısı, yardımsever, güvenilir veya profesyonel gibi tutarlı bir marka sesi oluşturmak ve sürdürmekle mümkündür.
Pazarlama duyarlılığını takip edin
SMM inanılmaz derecede güçlüdür. Markanın müşteriler tarafından nasıl algılandığını ölçmek için yorumları, paylaşımları, bahsetmeleri ve sosyal paylaşımların tonunu izlemek için kullanılabilir.
Veri toplama
Markalar, sosyal medya aracılığıyla kilit müşterilerinin zihinleri ve yaşamları hakkında önemli içgörüler elde eder. Bu da onların ürünlerini, hizmetlerini ve pazarlama çabalarını aynı müşterilere daha iyi hizmet verecek şekilde ayarlamalarına yardımcı olur.
Merak etmeyin az kaldı.
Sosyal Medya Yönetimi ve Sosyal Medya Pazarlamasının Temel Sütunları
SMM gibi çok yönlü bir araçla, sosyal medyayı pazarlama için nasıl kullandığımıza rehberlik edebilecek sağlam ilkelere sahip olmak önemlidir.
Aşağıdakileri öneriyoruz:
Sağlam bir stratejiniz olsun
Ayrıntılı bir sosyal medya stratejisi başarı için çok önemlidir.
Kullanımdaki her sosyal platform, hangi iş alanlarının hedefleneceği, yayınlanacak içeriğin türü ve kullanılacak marka kişiliğinin türü hakkında yönergelere ihtiyaç duyar.
Yayınlama konusunda tutarlı olun
Sosyal medya etkileşimi söz konusu olduğunda tutarlılık çok önemlidir.
Genellikle otomasyon araçlarının yardımıyla günlük, haftalık ve hatta aylık yayın takvimleri gereklidir.
Etkileşim izleme
Bir markanın sosyal medyada nasıl performans gösterdiğini takip etmek için çeşitli yüksek teknolojili yazılım araçları gereklidir.
Pazar duyarlılığını ve trendlerini yönetebilmemiz ve bunların bir adım önünde kalabilmemiz için, müşterilerin bizim hakkımızda söylediklerini bize anlatmak için bu araçlara ihtiyacımız var.
Analitik kullanımı
Sosyal medya platformları, derinlemesine analitik araçlar sağlar.
Marka bilinirliğini, sosyal medya kampanyalarının başarısını ve daha fazlasını ölçmek ve ölçmek için sağlanan bilgileri ciddiye alıyoruz.
Ticari reklamlar
Ücretli sosyal medya reklamları doğru yapıldığında çok başarılı bir yatırım olabilir.
Ancak, iyi bir yatırım getirisi sağlamak için yüksek düzeyde kişiselleştirilmiş reklamlara sahip yüksek kaliteli kampanyalara yatırım yapılmalıdır.
Buraya kadar gelmişken farkları muhakkak okumanızı tavsiye ederiz.
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması: En Önemli Farklar
Dijital pazarlama bir pasta olsaydı, sosyal medya pazarlaması krema ve kirazlarla dolu büyük bir dilim olurdu.
Dijital Pazarlama : Pazarlama, hem çevrimiçi hem de çevrimdışı her türlü dijital platformda yapılır.
Sosyal Medya Yönetimi ve Sosyal Medya Pazarlaması : Sosyal ağ platformlarını, kanalları ve forumları kullanan bir çevrimiçi dijital pazarlama biçimi.
Dijital Pazarlama : Genellikle hedef kitleye farklı temas noktalarında ulaşmayı ve farkındalık yaratmayı amaçlar.
Sosyal Medya Yönetimi ve Sosyal Medya Pazarlaması : Sosyal kanallarda geniş bir kitleye ulaşmak ve onları markayla buluşturmak için kullanılır.
Dijital Pazarlama : Çevrimiçi ya da çevrimdışı dijital platformlardaki önemli noktalara ve güçlü reklamlara yatırım yapmayı gerektirir.
Sosyal Medya Yönetimi ve Sosyal Medya Pazarlaması : Başarı için içerik stratejisine büyük ölçüde güvenir.
Dijital Pazarlama : Tüm modern, elektronik tabanlı reklamcılık için bir şemsiye terim.
Sosyal Medya Yönetimi ve Sosyal Medya Pazarlaması : Sosyal katılım kanallarına dayalı pazarlamaya özgü.
Dijital Pazarlama : Çoğunlukla satışları artırmak için kullanılır.
Sosyal Medya Yönetimi ve Sosyal Medya Pazarlaması : Marka bilinirliği, rakip araştırması ve daha fazlası gibi her türlü iş hedefi için kullanılabilir.
Bu farklılıklar, sosyal medya yönetimi ve sosyal medya pazarlaması ile dijital pazarlamanın çok farklı olduğunu ve yine de özünde aynı olduğunu ortaya koymaktadır.
Hepimiz bir tür dijital pazarlama ve belki de bazı sosyal medya pazarlamacılığı ile uğraşmışızdır.
Soru şu ki, ikisinden herhangi biri daha fazla ilgiyi hak ediyor mu?
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması: Hangisi Daha İyi?
Bildiklerimizi bilerek, artık dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlamasını rakip olarak düşünemeyeceğimiz açıktır.
Bunun yerine, her ikisinin de dikkat gerektiren çağdaşlardır.
En iyi sonuçlar için, çevrimiçi pazarlama kampanyalarımızın bir parçası olarak içerik pazarlaması, e-posta
pazarlaması, PPC ve diğer dijital pazarlama biçimlerini de kullanmak gereklidir.
Bunlar, müşteri-marka etkileşimleri söz konusu olduğunda daha etkili bir sinerji sağlamak için genellikle birlikte çalıştırılır.
Başarılarınıza giden yolu kısaltmak için uzmanlarımızdan ZAMAN SATIN ALIN
Etiketler :
Sosyal medya yönetimi, sosyal medya ajansı, ücretli sosyal medya pazarlama, sosyal medya pazarlaması nedir, sosyal medya ile dijital pazarlama arasındaki farklar nelerdir, bursa sosyal medya uzmanı, bursa sosyal medya yönetimi, bursa sosyal medya ajansı